Dlaczego warto skorzystać z SMTP w chmurze?

SMTP w chmurze skaluje się do Twoich potrzeb. W przypadku gdy liczba wysyłanych przez Ciebie wiadomości będzie rosła, nie musisz stawiać kolejnych serwerów – infrastruktura dostosuje się do Twoich potrzeb. Oszczędzasz czas i pieniądze – nie ponosisz kosztów budowy i utrzymania infrastruktury i nie musisz zatrudniać specjalistów, którzy będą monitorować ruch e-mail. Zyskujesz pewność, że Twoje dane są bezpieczne – infrastruktura EmailLabs mieści się w nowoczesnym data center – Beyond, które spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa przechowywania i przetwarzania danych.

Posiadam platformę e-commerce, która generuje wiadomości e-mail. Czy EmailLabs jest mi potrzebny?

W większości systemów sklepowych wiadomości e-mail wysyłane są ze współdzielonego IP. Może mieć to negatywny wpływ zarówno na szybkość wysyłki, jak i dostarczalność wiadomości. Użytkownicy VPSów również mogą napotkać problemy z dostarczalnością i prędkością wysyłki, gdyż tradycyjne SMTP może nie poradzić sobie z dużymi wolumenami e-mail. Po integracji z usługą EmailLabs, wiadomości wysyłane są z profesjonalnego serwera, przystosowanego do maksymalnie szybkiej i skutecznej wysyłki. Dodatkowo, użytkownik otrzymuje dostęp do panelu analitycznego, dzięki któremu może sprawdzić co dzieje się z wiadomościami wysyłanymi z jego platformy sklepowej. Proces integracji trwa zaledwie 5 minut, a sposób generowania wiadomości i korzystania z platformy e-commerce nie zmienia się wcale.

Jak ustawić SPF po integracji z EmailLabs?

W EmailLabs SPF jest domyślnie włączony i nie ma możliwości wyłączenia go. Zalecamy aby dodać odpowiedni wpis w rekordzie SPF w DNS.

Uwaga!

Aby poprawnie skonfigurować SPF, dodaj w rekordzie SPF w DNS następujący wpis:

include:_spf.emaillabs.net.pl

Czy potrzebuję dedykowanego IP?

Dzięki dedykowanemu IP samodzielnie dbasz o swoją reputację i nie musisz martwić się o to, czy inni użytkownicy będą mieli wpływ na Twoją dostarczalność. Dzięki dedykowanemu IP, możesz również skorzystać z szeregu dodatkowych funkcji, takich jak: Personalizowany DKIM, czy DMARC. Więcej informacji na temat odpowiedniej konfiguracji infrastruktury znajdziesz w artykule na naszym blogu.

EmailLabs zaleca wszystkim klientom korzystanie z dedykowanego adresu IP.

Chciałbym wysyłać wiadomości marketingowe i transakcyjne. Czy z EmailLabs jest to możliwe?

Tak, za pomocą EmailLabs można wysyłać oba typy wiadomości. W tego typu przypadkach, zalecamy rozdzielenie ruchu transakcyjnego od marketingowego. Dzięki tego typu konfiguracji, unikniesz kolejkowania wiadomości transakcyjnych podczas wysyłki newsletterowej. Rozdzielenie ruchu jest możliwe poprzez założenie 2 osobnych kont SMTP – w celu tego typu konfiguracji skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.

Czy mogę utworzyć wiele kont użytkowników, z osobnymi loginami i hasłami?

Tak, W EmailLabs można utworzyć wiele kont użytkowników, przypisać im osobne loginy i hasła. Dodatkowo, administrator może również przypisać do każdego z użytkowników odpowiednie prawa. Możemy np. dać naszym użytkownikom dostęp do statystyk, lecz zablokować im dostęp do ustawień aplikacji.

UWAGA!

Opcja tworzenia wielu kont użytkowników dostępna jest w Pakiecie Plus.

Czy istnieje sposób aby moje wiadomości zawsze trafiały do skrzynki głównej, a nie np. w oferty?

Nikt nie jest w stanie zagwarantować tego, że wiadomości zawsze będą wpadać do skrzynki głównej. Dodanie odpowiednich nagłówków (więcej informacji znajdziesz tutaj) wpływa na umiejscowienie wiadomości w skrzynce adresata, jednak nie daje gwarancji. Poprzez dodanie nagłówka „list” oznaczamy wiadomość jako transakcyjną i taka wiadomość powinna znaleźć się w skrzynce głównej. W przypadku wysyłki marketingowej nie należy stosować nagłówka „list”, tylko „bulk” – spowoduje to, że nasze treści marketingowe nie powinny być umieszczane w folderze spam, tylko trafiać w „oferty”, lub „inne”.

UWAGA!

Nagłówki „precendence” w tym momencie obsługiwane są jedynie przez Gmail.

Przy próbie połączenia otrzymuję błąd: „Connection could not be established with host smtp.emaillabs.net.pl” port:587/25

Jeśli przy próbie połączenia się z serwerem EmailLabs otrzymujesz błąd: „Connection could not be established with host smtp.emaillabs.net.pl” port:587″ , w pierwszej kolejności powinieneś się upewnić, że poprawnie podałeś login, hasło i nazwę hosta. Jeśli masz pewność, że wszystkie dane podałeś poprawnie, to możliwym jest, że Twój hostingodawca blokuje możliwość połączenia się z zewnętrznym SMTP. W takiej sytuacji powinieneś skontaktować się ze swoim hostingodawcą i poprosić o odblokowanie takiego połączenia.

Jak długo przechowujecie szczegółowe logi wiadomości?

Szczegółowe logi każdej wysłanej wiadomości przechowywane są w EmailLabs przez 14 dni w Pakiecie Standardowym i Dedykowane IP; 30 dni w Pakiecie Plus oraz 60 dni w Pakiecie Enterprise. Dodatkowo, istnieje możliwość przedłużenia okresu przechowywania logów aktywności. Aby poznać ofertę skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta.

Wiadomości wysyłane na moją domenę w home.pl nie docierają

Jeśli jesteś użytkownikiem home.pl, to z dużym prawdopodobieństwem zauważyłeś, że wiadomości wysyłane przez zewnętrzny serwer SMTP, nie docierają na Twoją własną domenę. Aby rozwiązać ten problem, na koncie w home.pl które ma odbierać pocztę należy włączyć opcję „Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania” i sprawdzić wówczas czy kolejne wiadomości docierają poprawnie.

Aby włączyć opcję akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania należy zalogować się do skrzynki na stronie https://poczta.home.pl (dawniej https://webmail.home.pl ), kliknąć w prawym górnym rogu na ikonę zębatki -> Ustawienia -> (po lewej) Opcje antyspam. Tu, należy zaznaczyć odpowiednią opcję.

Aby włączyć opcję akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania z panelu serwera na którym utworzone jest dane konto email należy się zalogować do panelu serwera na stronie https://panel.home.pl, przejść do sekcji „Usługi -> kliknięcie na serwerze -> Konfiguracja usługi -> (na górze ekranu) Skrzynki email -> Kliknięcie na skrzynce -> Konfiguracja usługi -> Konfiguruj pocztę -> Zabezpieczenia antyspamowe. Tu, należy zaznaczyć opcję „Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania” i wcisnąć „Zapisz„.

Jak zmienić hasło do integracji SMTP?

Aby zmienić hasło do integracji SMTP, należy wybrać „Aktywne konta” w zakładce „Konta SMTP”, a następnie kliknąć ikonę ołówka, znajdującą się w kolumnie „akcje” (Konta SMTP –> Aktywne konta –> ikona ołówka w kolumnie Akcje)