Dlaczego warto skorzystać z SMTP w chmurze?

SMTP w chmurze skaluje się do Twoich potrzeb. W przypadku gdy liczba wysyłanych przez Ciebie wiadomości będzie rosła, nie musisz stawiać kolejnych serwerów – infrastruktura dostosuje się do Twoich potrzeb. Oszczędzasz czas i pieniądze – nie ponosisz kosztów budowy i utrzymania infrastruktury i nie musisz zatrudniać specjalistów, którzy będą monitorować ruch e-mail. Zyskujesz pewność, że Twoje dane są bezpieczne – infrastruktura EmailLabs mieści się w nowoczesnym data center – Beyond, które spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa przechowywania i przetwarzania danych.

Posiadam platformę e-commerce, która generuje wiadomości e-mail. Czy EmailLabs jest mi potrzebny?

W większości systemów sklepowych wiadomości e-mail wysyłane są ze współdzielonego IP. Może mieć to negatywny wpływ zarówno na szybkość wysyłki, jak i dostarczalność wiadomości. Użytkownicy VPSów również mogą napotkać problemy z dostarczalnością i prędkością wysyłki, gdyż tradycyjne SMTP może nie poradzić sobie z dużymi wolumenami e-mail. Po integracji z usługą EmailLabs, wiadomości wysyłane są z profesjonalnego serwera, przystosowanego do maksymalnie szybkiej i skutecznej wysyłki. Dodatkowo, użytkownik otrzymuje dostęp do panelu analitycznego, dzięki któremu może sprawdzić co dzieje się z wiadomościami wysyłanymi z jego platformy sklepowej. Proces integracji trwa zaledwie 5 minut, a sposób generowania wiadomości i korzystania z platformy e-commerce nie zmienia się wcale.

Jak ustawić SPF po integracji z EmailLabs?

W EmailLabs SPF jest domyślnie włączony i nie ma możliwości wyłączenia go. Zalecamy aby dodać odpowiedni wpis w rekordzie TXT w DNS.

Uwaga!

Aby poprawnie skonfigurować SPF, dodaj w rekordzie TXT w DNS następujący wpis:

include:_spf.emaillabs.net.pl

Czy możliwe jest aby zmienić pakiet na niższy?

Tak, można swobodnie migrować między pakietami BASIC, PLUS i PRO. Wystarczy przekazać informację do BOK. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku pakietu ENTERPRISE, gdzie wstępnie należy skontaktować się ze swoim opiekunem biznesowym.

Czy potrzebuję dedykowanego IP?

Dzięki dedykowanemu IP samodzielnie dbasz o swoją reputację i nie musisz martwić się o to, czy inni użytkownicy będą mieli wpływ na Twoją dostarczalność. Dzięki dedykowanemu IP, możesz również skorzystać z szeregu dodatkowych funkcji, takich jak: Personalizowany DKIM, czy DMARC. Więcej informacji na temat odpowiedniej konfiguracji infrastruktury znajdziesz w artykule na naszym blogu.

EmailLabs zaleca wszystkim klientom korzystanie z dedykowanego adresu IP.

Chciałbym wysyłać wiadomości marketingowe i transakcyjne. Czy z EmailLabs jest to możliwe?

Tak, za pomocą EmailLabs można wysyłać oba typy wiadomości. W tego typu przypadkach, zalecamy rozdzielenie ruchu transakcyjnego od marketingowego. Dzięki tego typu konfiguracji, unikniesz kolejkowania wiadomości transakcyjnych podczas wysyłki newsletterowej. Rozdzielenie ruchu jest możliwe poprzez założenie 2 osobnych kont SMTP – w celu tego typu konfiguracji skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta.

Jak długo EmailLabs przechowuje szczegółowe logi aktywności?

Szczegółowe logi każdej wysłanej wiadomości przechowywane są w EmailLabs przez 7 dni w Pakiecie FREEMIUM i 15 dni w Pakiecie BASIC, PLUS, PRO i ENTERPRISE.

UWAGA!

Istnieje możliwość przedłużenia okresu przechowywania logów aktywności. Aby poznać ofertę skontaktuj się ze swoim opiekunem biznesowym.

Czy mogę utworzyć wiele kont użytkowników, z osobnymi loginami i hasłami?

Tak, W EmailLabs można utworzyć wiele kont użytkowników, przypisać im osobne loginy i hasła. Dodatkowo, administrator może również przypisać do każdego z użytkowników odpowiednie prawa. Możemy np. dać naszym użytkownikom dostęp do statystyk, lecz zablokować im dostęp do ustawień aplikacji.

UWAGA!

Opcja tworzenia wielu kont użytkowników dostępna jest w Pakiecie Plus.

Czy istnieje sposób aby moje wiadomości zawsze trafiały do skrzynki głównej, a nie np. w oferty?

Nikt nie jest w stanie zagwarantować tego, że wiadomości zawsze będą wpadać do skrzynki głównej. Dodanie odpowiednich nagłówków (więcej informacji znajdziesz tutaj) wpływa na umiejscowienie wiadomości w skrzynce adresata, jednak nie daje gwarancji. Poprzez dodanie nagłówka „list” oznaczamy wiadomość jako transakcyjną i taka wiadomość powinna znaleźć się w skrzynce głównej. W przypadku wysyłki marketingowej nie należy stosować nagłówka „list”, tylko „bulk” – spowoduje to, że nasze treści marketingowe nie powinny być umieszczane w folderze spam, tylko trafiać w „oferty”, lub „inne”.

UWAGA!

Nagłówki „precendence” w tym momencie obsługiwane są jedynie przez Gmail.

Przy próbie połączenia otrzymuję błąd: „Connection could not be established with host smtp.emaillabs.net.pl” port:587/25

Jeśli przy próbie połączenia się z serwerem EmailLabs otrzymujesz błąd: „Connection could not be established with host smtp.emaillabs.net.pl” port:587″ , w pierwszej kolejności powinieneś się upewnić, że poprawnie podałeś login, hasło i nazwę hosta. Jeśli masz pewność, że wszystkie dane podałeś poprawnie, to możliwym jest, że Twój hostingodawca blokuje możliwość połączenia się z zewnętrznym SMTP. W takiej sytuacji powinieneś skontaktować się ze swoim hostingodawcą i poprosić o odblokowanie takiego połączenia.

Czy istniej możliwość eksportu czarnej listy?

Tak, aczkolwiek w przypadku gdy klient posiada pakiet FREEMIUM jest to możliwe tylko i wyłącznie po API. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj. Klienci z pakietem BASIC lub wyższym mają możliwość pobierania czarnej listy bezpośrednio z panelu.

Wiadomości wysyłane na moją domenę w home.pl nie docierają

Jeśli jesteś użytkownikiem home.pl, to z dużym prawdopodobieństwem zauważyłeś, że wiadomości wysyłane przez zewnętrzny serwer SMTP, nie docierają na Twoją własną domenę. Aby rozwiązać ten problem, na koncie w home.pl które ma odbierać pocztę należy włączyć opcję „Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania” i sprawdzić wówczas czy kolejne wiadomości docierają poprawnie.

Aby włączyć opcję akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania należy zalogować się do skrzynki na stronie https://poczta.home.pl (dawniej https://webmail.home.pl ), kliknąć w prawym górnym rogu na ikonę zębatki -> Ustawienia -> (po lewej) Opcje antyspam. Tu, należy zaznaczyć odpowiednią opcję.

Aby włączyć opcję akceptowania poczty z zewnętrznego przekierowania z panelu serwera na którym utworzone jest dane konto email należy się zalogować do panelu serwera na stronie https://panel.home.pl, przejść do sekcji „Usługi -> kliknięcie na serwerze -> Konfiguracja usługi -> (na górze ekranu) Skrzynki email -> Kliknięcie na skrzynce -> Konfiguracja usługi -> Konfiguruj pocztę -> Zabezpieczenia antyspamowe. Tu, należy zaznaczyć opcję „Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania” i wcisnąć „Zapisz„.

Jak zmienić hasło do integracji SMTP?

Aby zmienić hasło do integracji SMTP, należy wybrać „Aktywne konta” w zakładce „Konta SMTP”, a następnie kliknąć ikonę ołówka, znajdującą się w kolumnie „akcje” (Konta SMTP –> Aktywne konta –> ikona ołówka w kolumnie Akcje)

Jaki jest termin wypowiedzenia pakietu?

Płatny pakiet jest podłączany na czas nieokreślony. Klient w każdej chwili może zrezygnować z dodatkowych funkcjonalności. Wówczas odpowiednie zgłoszenie musi wysłać na bok@emaillabs.pl. Obowiązuje jednomiesięczny okres wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec następnego miesiąca kalendarzowego po miesiącu, w którym nastąpiło wypowiedzenie.

Jak wygląda procedura zakupu?

Na początku każde konto występuje w bezpłatnym Pakiecie Freemium. W momencie wykazania chęci wejścia na wyższy pakiet niezbędny jest kontakt z Opiekunem Biznesowym. Po odnotowaniu następującego zgłoszenia, pracownik BOK kontaktuje się z klientem w celu uzyskania wymaganych informacji i ustalenia potrzeb. Po tym następuje aktywowanie konta płatnego i wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności. Zasady szczegółowe oraz cennik można znaleźć na podstronie: https://emaillabs.pl/cennik/

Dedykowany IP jest przypisany do konta SMTP, do którego mogę podpiąć dowolną liczbę domen czy tylko jedną „wysyłkową” domenę?

Do naszego serwera można podłączyć dowolną ilość systemów wysyłkowych, a tym samym można skierować na nasz serwer wiadomości z dowolnej ilości domen. Jeden serwer może obsłużyć wysyłkę zrealizowaną z większej ilości domen. Proszę jednak pamiętać, że w panelu wszystkie statystyki dotyczące wysyłek będą wówczas stanowić jedną całość – dane nie będą rozdzielone na domeny.

Jak szybko sprawdzić, że klient otrzymał e-maila, ale go nie otworzył? Przykład: wysyłam komunikat do 50 osób, widzę status “OK” w systemie, czyli wiadomość dotarła do 50. Jednak widzę, że status  “open” posiada 16 adresów. W jaki sposób mogę wylistować 34 maile?

Do tego celu służy zakładka “Raporty Aktywności”. Znajdują się tam wszystkie logi wysłanych wiadomości. W wyszukiwarce należy ustawić odpowiedni status a następnie system wykazuje listę adresów które, np. uzyskały już status track. Proszę jednak pamiętać, że logi wiadomości trzymamy w naszym systemie 7 dni (Pakiet Freemium) oraz 15 dni (Pakiet Basic). Po tym okresie logi są usuwane z naszego systemu.  W celu przedłużenia okresu przechowywania logów należy pobierać dane po API i pobrać wszystkie dane i przeprowadzić analizę statusów po stronie swojego systemu. Zachęcamy do przejrzenia naszej dokumentacji: http://dev.emaillabs.io/pl/

Czym jest biała lista i dlaczego warto ją wykorzystać?

Białe listy stosuje się w przypadku, kiedy chcemy mieć 100% pewność, że wiadomość zawsze dotrze do danego adresata i nie zostanie zablokowana przez czarną listę EmailLabs. Wykorzystuje się je szczególnie w przypadku komunikacji wewnątrz oddziałowej lub dla kluczowych klientów, którzy muszą otrzymać komplet wiadomości.

Białe listy aktywowane są automatycznie na wszystkich kontach, ponieważ funkcja jest dostępna dla każdego Po zalogowaniu do panelu EmailLabs należy wybrać zakładkę RAPORTY, następnie CZARNA LISTA. W tym miejscu znajdziesz nową funkcjonalność – button zatytułowany jest “BIAŁA LISTA”.

Po wybraniu funkcji pojawiają się dwa pola do uzupełnienia. W pierwszym uzupełniamy domenę lub konkretny e-mail, a w drugim podajemy prawdziwy powód dodania na białą listę.

BOK nie musi akceptować adresów, które wydają się podejrzane lub przedstawiona adnotacja budzi podejrzenia. Adresy założone na ogólne konta providerów, np w wp, onecie, gmailu etc także nie mogą zostać dodawane na białą listę.

Więcej informacji dostępne we wpisie na blogu https://emaillabs.pl/white-lista-juz-dostepna-w-emaillabs/