W panelu EmailLabs znajdziemy dodatkową opcję konfiguracji ustawień konta tzw. „Ustawienia ogólne”. Pozwala ona użytkownikom, w zależności od posiadanego pakietu, m.in. określić czas przechowywania wpisów na czarnej liście czy ograniczyć dostęp do panelu po adresie IP. Wszelkie zmiany w ustawieniach ogólnych obejmują całe konto, bez podziału na subkonta SMTP. Zakładka dostępna jest po zalogowaniu się do konta i przejściu do Administrator>Ustawienia ogólne.
W zależności od posiadanego pakietu, „Ustawienia ogólne” mogą mieć mniej lub więcej opcji.
Ustawienia dostępne dla użytkowników wszystkich pakietów
Jest to zakres działania czarnej listy. Wyróżniamy dwie opcje:
- Czarna lista z podziałem na SMTP (ustawienie domyślne) – tworzenie oddzielnej, niezależnej czarnej listy na poszczególnych subkontach SMTP;
- Czarna lista dla całego panelu – tworzenie jednej wspólnej czarnej listy dla wszystkich subkont SMTP
Dotyczy ustawienia długości przechowywania wpisów na czarnej liście. Wyróżniamy dwie opcje:
- Nie usuwaj wpisów (ustawienie domyślne) – wszystkie adresy znajdujące się na czarnej liście będą dostępne bezterminowo w panelu,
- od 1 do 6 miesięcy – wpisy zostaną usunięte z czarnej liście po określonym, wybranym czasie (1-6 miesięcy).
Określa po ilu twardych odbiciach ( Hardbounce ) adres email zostanie zablokowany podczas kolejnej próby wysyłki. Zakres obejmuje:
- od 1 do 3 odbić – w zależności od wybranej opcji adres Email może być zablokowany po 1, 2 lub 3 odbiciach.. Domyślnie po uzyskaniu 1 twardego odbicia adres jest blokowany w panelu (tj. dopisywany do czarnej listy).
Pamiętaj, że ustawiona liczba odbić dotyczy wyłącznie uruchomienia mechanizmu jego blokady. Oznacza to, że pomimo ustawienia 2 lub 3 odbić adres i tak zostanie zapisany po 1 obiciu na Czarnej Liście.
Ustawienia dostępne tylko dla użytkowników wyższych pakietów tj. PRO oraz Enterprise
Pozwala na wysyłkę reportów dostarczalności na wskazany w ustawieniach adres Email. Raporty zawierają wyniki wysyłek z dnia poprzedniego dla wszystkich subkont SMTP i uwzględniają informacje na temat uzyskanych statusów wiadomości. Dokument generowany jest każdego dnia po północy.
Przykładowy Raport dostarczalności: