Czym jest feedback loop?
Feedback loop jest usługą dostarczaną przez providerów skrzynek pocztowych, pozwalających monitorować zgłoszenia nadużyć odnośnie wysyłanych wiadomości. EmailLabs zapewnia wsparcie dla pięciu największych serwisów e-mailowych: Yahoo, Hotmail, WP, O2 oraz AOL.
Jak monitorować zgłoszenia?
Podstawowe informacje odnośnie zgłoszenia nadużyć, można znaleźć na wykresie tuż po zalogowaniu do panelu EmailLabs. Bardziej szczegółowe informacje znajdują się w zakładce: Raporty > Raport feedback loop, aplikacja umożliwia uszczegółowienie raportów poprzez podział na następujące statusy:
– Abuse – oznacza nadużycie np. użytkownik uznał wiadomość za SPAM
– Fraud – uznane za próbę oszustwa.
– Miscategorized – bez kategorii
– Not-spam – wiadomość oznaczona jako „nie SPAM”
– Opt-out – użytkownik nie wyraża zgody na dalszy marketing ( główne USA )
– Opt-out-list – użytkownik znajduje się na liście nie wyrażających zgody na marketing ( głównie USA )
– Virus – wiadomość zainfekowana
– Other – inne
Używając aplikacji Raporty > Raport aktywności, można sprawdzić dokładnie jaka wiadomość została zgłoszona oraz jaki status został zwrócony a także datę zgłoszenia nadużycia.