Czym jest DMARC?
DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) to inicjatywa, nad którą pracują i której używają firmy takie jak Google, Facebook, PayPal, czy Amazon. DMARC łączy w sobie zarówno SPF jak i DKIM oraz oferuje dodatkowe zabezpieczenia.
Jak działa DMARC?
Aby korzystać z DMARC, należy najpierw ustawić zarówno SPF i DKIM (EmailLabs™ automatycznie konfiguruje SPF, oraz pomaga w implementacji DKIM). Jeśli wiadomość nie przejdzie uwierzytelnienia SPF i DKIM, to nie przejdzie również uwierzytelnienia DMARC.
Dlaczego DMARC?
DMARC pozwala właścicielom domen publikować zasady instruujące prowiderów skrzynek pocztowych biorących udział w inicjatywnie DMARC, jak postępować z nieuwierzytelnionymi wiadomościami wysyłanymi z ich domen.
Właściciel domeny może wskazać providerowi (np. Google Gmail), aby:
- Blokował wszystkie nieuwierzytelnione wiadomości wysyłane z jego domeny i przesyłał do niego kopię takiej wiadomości wraz z adresem nadawcy.
- Dopuszczał wiadomości, ale informował właściciela domeny o treści i adresie, z której wysłano wiadomość.
- Dopuszczał takie wiadomości.
Użytkownik korzystający z DMARC nie musi wykonywać, żadnych dodatkowych czynności, ponieważ testy DMARC przeprowadzają providerzy.
Jak ustawić DMARC?
Przeczytaj artykuł tutaj.